Klucze samochodowe zwykłe i z immobilizerem (transponderem)
Dorabiam, kopiuje i koduje klucze z immobilizerem do większości marek samochodów na świecie.
Od 1995 roku w samochodach wprowadzono elektroniczne zabezpieczenie – immobiliser. Do 1998 roku występowały klucze ze stałym kodem, które można kopiować. Od 1998 roku większość samochodów stosuje klucze z ukrytym kodem tzw. CRYPTO CODE, które można jedynie dopisać do samochodu podając odpowiedni kod PIN. W większości przypadków przy braku kodu PIN MOŻNA GO ODCZYTAĆ Z PAMIĘCI SAMOCHODU i dopisać kolejny klucz. Gdy utraciliśmy klucz (np. został zgubiony), możemy klucz utracony wymazać z pamięci.
Opis działania immobilizera w pojazdach samochodowych.
Po włożeniu kluczyka z transponderem (nadajnikiem) do stacyjki i włączeniu zapłonu, następuje wymiana sygnałów (danych). Sygnał jest wysyłany z kluczyka do immobilizera (do urządzenia sterującego). Sygnał ten jest analizowany, gdy sygnał się zgadza, immobilizer przesyła swój sygnał do kluczyka zapłonu, który uruchamia w transponderze proces obliczeniowy (sprawdzający). Gdy sygnały są identyczne (w transponderze i urządzeniu sterującym immobilizera) kluczyk zostaje uznany za właściwy. Wówczas immobilizer i urządzenie sterujące pracą silnika wymieniają się sygnałami kodowymi, jeśli są zgodne następuje dezaktywacja blokady, z kolei w liczniku, rzadziej na desce rozdzielczej, lampka ostrzegawcza gaśnie. Blokady mogą być różne. Najczęściej występuje odcięcie zasilania pompy paliwowej, przez co paliwo nie płynie do silnika lub odcięcie zapłonu, ewentualnie (bardzo rzadko) odcięcie całej elektroniki. Cała wymiana danych (pomiędzy transponderem, immobilizerem i urządzeniem sterującym pracą silnika) trwa kilka milisekund.
Poniżej zdjęcia kluczy samochodowych zwykłych – bez transpondera.
Cena za dorobienie takiego kluczyka od 15 do 40 zł, w zależności od marki, modelu i rocznika.
Poniżej zdjęcia kluczy samochodowych z immobilizerem (transponderem)
Cena takich kluczyków od 50 zł -pustaki (bez transpondera) i z immobilizerem od 90 do 300 zł, zależności od typu transpondera, marki, modelu, rocznika.